A BMW Motorrad csapata valóra váltotta álmát, és megalkotta a tökéletes motorkerékpárt, amelyben a kreativitás és a mérnöki tudomány találkozik.


A BMW Motorradnál a szenvedély és a szakértelem találkozik, hiszen itt valódi motorrajongók alkotják a csapatot. Most egy kiváltságos kis csoport számára nyílt lehetőség, hogy életre keltsék álmaik motorkerékpárját. A projekt élén Philip Ludwig állt, míg a jármű dizájnját Andreas Martin jegyzi. A vizuális megjelenésért és grafikai elemekért Theresa Stunkenbrock felelt, míg a prototípus megvalósításában Paul Summerer és Thomas Becker érdemei is kiemelkedőek. Így született meg a lenyűgöző BMW R 1300 R Titan, amely a szenvedély és a precizitás tökéletes kombinációját képviseli.

Nemrégiben bemutatták az R 1300 R roadster modellt, amely a fejlesztések alapját képezi. A dizájn alapvonalait megőrizték, de a részletekben a végletekig mentek el, hogy a motorkerékpár megjelenése a sprintmotorokéhoz hasonlóan dinamikus és agresszív legyen. Az optikai súlypontot előrébb helyezték, nemcsak a hátsó rész lett karcsúbb, hanem a hátsó lengőkar is hosszabb lett, hogy a motor úgy tűnjön, mint egy ugrásra kész nagymacska.

Az új karosszériaelemek kovácsolt karbonból készültek, amelyre lenyűgöző grafikát alkalmaztak. Kivételt csak a hátsó lámpa képez, amely megőrzi a piros színét, míg a BMW minden jellegzetes árnyalata feltűnik a járművön. Az Akrapovic, a BMW Motorrad partnerének köszönhetően, nemcsak a hangzás, hanem a megjelenés terén is egyedi kipufogórendszert álmodott meg az 1,3 literes kéthengeres boxermotor számára. A kompaktnak tűnő dobok között helyet kapott egy nitro-palack is, amely végső szükség esetén és padlógáz mellett jelentősen megemeli az egyébként 145 lóerős teljesítményt.

Az új hátsó lengőkart a Wilbers műhely mesterei álmodták meg, maximális keménységű rugókkal és lengéscsillapítókkal szerelték fel, hogy a teljesítmény minden cseppje megmaradjon – hiszen egy versenygépnél a kényelem háttérbe szorul. Miközben a váltó, a kardántengelyes hajtás és a fékrendszer nem igényelt megerősítést, a fékkarokat Magura HC3-as modellekre cserélték, hogy a BMW R 1300 R Titan garantáltan megálljon, még akkor is, ha nitro-befecskendezéssel felgyorsított tempóban száguld.

Related posts