A Meta új megközelítése révén a mesterséges intelligencia által létrehozott tartalmakat mesterséges felhasználói profilokkal gazdagítaná, ezzel fokozva a digitális élményt.


Bár a közösségi média kezdetben az emberek közötti kapcsolatok erősítését célozta, úgy tűnik, hogy a Facebook üzemeltetői mára már egészen más irányba terelik a dolgokat.

A Financial Times az év végén számolt be a Meta tervéről, melynek értelmében az MI-technológiák széles körű bevezetése során mesterséges intelligenciával generált karakterekkel árasztanák el a Facebookot, így erősítve az elköteleződést (engagement) az egyre nehezebb helyzetben lévő közösségi platformon. Bár az emberszerű kommunikációt imitáló robotok több csatornán, köztük a Meta Instagramján is hosszú ideje jelen vannak, a társaság illetékes alelnöke kifejtette a lapnak, hogy a felhasználóként viselkedő MI-k idővel valóban megjelennek majd a Meta felületein, nagyjából ugyanúgy, mint a most használt fiókok.

Ez azt jelenti, hogy a robotokat már nem csupán egyszerű automatizált rendszereknek tekintik, hanem valódi profilképekkel és életrajzokkal is felruházzák őket. Ezen felül képesek lesznek tartalmakat generálni és megosztani a közösségi platformokon. A cikkből az is kiderül, hogy bár a megvalósítás ütemezése még nem világos, eddig már több százezer ilyen digitális karaktert hoztak létre az oldalon, habár a legtöbbjük még nem került a nagyközönség elé. Valószínűleg ez a döntés helyénvaló, hiszen a Futourism elemzése szerint a felhasználók finoman szólva sem lelkesednek az ötletért; sokan csalásnak tartják, és a Facebookot elhagyó felhasználók mesterséges pótlására tekintenek ezekre a robotokra.

Nem azért látogatják azt a helyet, hogy gépekkel csevegjenek.

A Reddit r/futurology alszekciójában megjelenő kommentek között érdekes gondolatok fogalmazódnak meg arról, hogy ha a mesterséges intelligenciával rendelkező robotok célja az emberszerű viselkedés megjelenítése, akkor a Facebook hirdetői nehezen tudják majd megkülönböztetni azokat a valódi felhasználóktól. Mivel a közösségi média mára egy jövedelemtermelő gépezetté vált, ahol a reklámok dominálják a működést, a hirdetők robotokkal való kiszolgálása legalábbis kérdéses. Különösen aggasztó, hogy a mesterséges intelligencia által generált felhasználói profilok megjelenése valószínűleg felgyorsítja a valódi felhasználók Facebookról való távozását is.

Ha az automatizált ajánlási rendszerek már most is komoly kihívást jelentenek a valódi kapcsolatok nyomon követésében, akkor a milliónyi fiktív felhasználó megjelenése még inkább bonyolítja a helyzetet. Természetesen mindenkinek megvan a joga, hogy kilépjen a hálózatból, de az idézett vélemények alapján nem mindenki lesz képes megkülönböztetni a hamisat a valóságtól. Még akkor is, ha a jelenlegi MI-profilok inkább csak torzító karikatúrák, amelyek gyakran nem sokkal jobbak, mint a közösségi platformokat elárasztó MI-alapú spam: ahogy a 404 Media riportjában is olvasható, elég aggasztó tud lenni a mesterséges intelligencia által generált hamis tartalmak és a valódinak szánt képek folyamatos áramlása.

Related posts