Egy Ryanair járat pilótáinak nem mindennapi kihívásával kellett szembenézniük, amikor a gép üzemanyagtartályában csupán 6 percnyi üzemanyag maradt, mielőtt kényszerleszállást hajtottak végre. Az eset igazi próbatétel volt, amely a pilóták szakmai tudását


A Pisából induló járat eredetileg Glasgow-ban szállt volna le, de minden összeesküdött ellene.

A pisai San Giusto repülőtérről indult az a Ryanair-járat, amely Skócia Glasgow Prestwick repülőterére tartott, de váratlanul Manchesterben kellett kényszerleszállást végrehajtania - számolt be róla a Corriere della Sera.

Az október 3-i esemény szorosan összefonódott az Amy ciklon átvonulásával, amely akár 160 km/órás sebességgel söpört végig az Egyesült Királyság területén, számos közlekedési fennakadást okozva. A Ryanair nevében működő Malta Air által üzemeltetett utasszállító repülőgép, mielőtt végre sikeresen landolt Manchesterben, többször is nehézségekbe ütközött a leszállási próbálkozásai során.

Miután a Skóciába tartó gép a glasgow-i repülőtéren többször is sikertelenül próbált leszállni, először az edinburgh-i repülőtéren próbálkozott, majd Manchesterben, ahol végül sikerrel is járt. A leszállásra az első kísérlethez képest két órával később került sor.

A járaton utazó egyik utas elmondása szerint Pisából késlekedve indultak el, mivel egy helyi sztrájk miatt a tüntetők még a kifutópályát is blokkolták. Már akkor érezték a nyomást, hogy a gép nem fog időben landolni, és a közelgő vihar beárnyékolja az utazásukat.

Miután a hosszadalmas körözések és a számtalan irányváltás végére végre Manchester földjére érkeztünk, a gép üzemanyagtartálya már csupán 220 kilogramm üzemanyagot tartalmazott. Ez nagyjából 5-6 percnyi további repülést biztosított volna. Az ilyen típusú repülőgépeknél a szabályok értelmében az üzemanyag-tartaléknak minimum annyinak kell lennie, hogy az legalább félórányi repülésre elegendő legyen.

A légügyi hatóságok vizsgálatot indítottak, hogy felderítsék az eset körülményeit, különös tekintettel az üzemanyag-tartalékok szélsőséges időjárási körülmények közötti szabályozására.

Related posts