Itt van, mennyibe fájhat, ha teljesen kimeríted magad a Nürburgringen!


Egy Nürburgringen bekövetkezett baleset költségei nem merülnek ki az autó javításában, a pályában keletkezett károkat mindig állni kell.

Egy autórajongónak életre szóló élmény, ha végre elérkezik a Nürburgringhez. Ez a Zöld Pokol, a híres pálya, ahol a valóság és a kihívás határvonalán mindenki megmérettetheti magát és autóját. Itt a sebesség és a precizitás találkozik, és minden kanyar egy új lehetőséget kínál arra, hogy felfedezzük a saját határainkat.

A pálya méltán viseli a "pokoli" jelzőt: jelenleg 20 832 méter hosszú a kihívásokkal teli kör, amelyre bárki beléphet, ha kész kifizetni a napidíjat. Ezen a lenyűgöző pályán összesen 73 kanyart találunk, amelyek közül 33 balra, míg 40 jobbra kanyarodik.

A pálya úttestje jelentős távolságra helyezkedik el a sík vonaltól, hiszen körülbelül 300 méter szintkülönbséget kell leküzdeni rajta. Ez a különbség a legmélyebb és a legmagasabb pont között mérhető. A legnagyobb emelkedője 17 százalékos, míg a legmeredekebb lejtője 11 százalékos.

A pálya nyilvános vezetése lehetőséget kínál mindenkinek, aki érvényes jogosítvánnyal és közúti forgalomra alkalmas autóval rendelkezik, hogy kipróbálja magát a világ egyik legchallengelesebb versenypályáján. Egy kör ára mindössze 30 euró (körülbelül 12 ezer forint), így könnyedén valóra válthatod álmaidat.

Viszont egy kanyarban sok minden elveszhet, legyen szó akár emberről, akár gépről. Elég, ha a fék kicsit megfárad, vagy egy hirtelen mozdulatot teszünk, esetleg egy kis por kerül a belső ívre, és máris kész a probléma. Egy baleset kimenetele nagymértékben függ a körülményektől, amelyek gyakran kiszámíthatatlanok.

Mivel közútnak számít a baleset költségeit leginkább az autóra kötött biztosítás határozza meg. A legtöbb európai biztosító természetesen gondolt erre a felhasználási módra, és az aprós betűs részben egyszerűen leírják a szerződésben, hogy a Nürburgringen nem él a szolgáltatás. - fejtette ki egy Youtube videóban a hely egyik legismertebb szakértőja, Misha Charoudin.

A harmadik fél által okozott kár terhe is a tulajdonosra hárul, ami azt jelenti, hogy a gépjárművezetőnek a saját zsebéből kell rendeznie a töréskárt. Ez alól csak egy kivétel van: ha az autó Németországban van nyilvántartva. Ekkor lépnek színre a bérlésre specializálódott vállalatok, amelyek segíthetnek a helyzet kezelésében.

A bérelt autók esetében a helyzet sokkal kedvezőbb. A Nürburgring környékén működő számos vállalat által kínált pályaautó-bérlés valójában egyfajta kockázatkezelési szolgáltatásként működik. A lényeg az, hogy a német biztosítási rendszer eltér a többi országétól: a bérbeadók jogi kötelezettségeik miatt átfogó felelősségbiztosítással rendelkeznek flottájukra, amely kiterjed a tesztvezetés közben keletkezett károkra is.

A modell kulcsfontosságú eleme az "önrész", amely a bérlő pénzügyi felelősségének maximális összegét határozza meg a bérelt járműben keletkezett károkért. Amikor a bérlő kifizeti a bérleti díjat, egy olyan megállapodásba lép, amelyben a felelőssége egy előre meghatározott összegre van korlátozva, még akkor is, ha a jármű totálkárosra törik. Ez azt jelenti, hogy már előre tudjuk, mennyit kell majd kifizetnünk, ha például egy Ford Focus ST vagy egy bérelt Porsche 911 sorsa tragikusan megpecsételődik.

Ha saját autót törünk, a helyzet drámaian megváltozik. Ebben az esetben, ha nincs biztosításunk, az autó teljes értéke a kukába kerülhet. Azonban az elsődleges költségek nem csupán a jármű értékvesztéséből adódnak – sokkal inkább a baleset helyszínén keletkezett károk és a mentési folyamat költségei azok, amelyek a legjobban megterhelik a pénztárcánkat.

Tehát nem kerülhetjük el az anyagi terheket, ha egy pár százezer forintos, gyorsan összedobott versenypatkánnyal indulunk, hiszen a pályán keletkező károk így is súlyos összegeket emészthetnek fel.

A szalagkorlátot ugyanis méterenként számolják fel (egy háromsoros szegmens métere 120 000 forint), és ebből mindenhol alapból három sor van, valamint plusz tételt jelentenek a tartóoszlopok is. Ebből pedig mindenhol van, és sokszor közel a pályához, mert ezek életmentő eszközök: ha nem lennének sok autós a fák között kötne ki, és szenvedne akár halálos balesetet.

A kiérkező pályabírók, a személyzet, a takarítás is külön költség, valamint az elszállítást is ki kell fizetni, utóbbi 500 euró, vagyis 240 ezer forint. Különböző források és fórum-beszámolók alapján egy "átlagos", közepes mértékű korlátsérüléssel járó, egy autót érintő baleset esetén a pálya javítási számlája általában 2100 és 4000 euró (840 000 - 1 600 000 forint) között mozog.

Nemrég egy angol TikTok felhasználó, aki csak saját Volkswagen Golfját törte össze a Zöld Pokolban élőben nyitotta fel a pályaüzemeltetőtől kapott számlát, amiben nagyjából 3900 eurót számoltak fel költségként, vagyis 1,5 millió forintot. Ebben nem volt benne a későbbi tárolás és szállítás, valamint az alaposan körbetört autó javítása.

Így alapvetően kijelenthető hogy a Nürburgring drága mulatság, főleg ha baleset a történtet vége. Ha kezdőként akarjuk megismerni az élményt, érdemes egy helyi cégnél bérelni, ahol a legtöbb esetben az anyósüléssel kezdődik a kaland, majd profi instruktor mellett lehet megtenni a gyorsabb köröket a világ legismertebb versenykörén.

Related posts