F2: Aron diadala a főfutamban, Bortoleto előnye már csupán fél pont! | M4 Sport


A 2024-es szezon utolsó előtti főfutamának rajtját Paul Aron várta a legkedvezőbb pozícióból, a második helyről pedig a pontverseny éllovasa, Gabriel Bortoleto indult.

A rajt előtt 3,5 pontos előnyben lévő brazil versenyző, Isack Hadjar, a kilencedik rajtkockát szerezte meg, ami remek lehetőséget biztosított Bortoleto számára. Az időmérőn elért teljesítményének köszönhetően Bortoleto most jelentős lépést tehet afelé, hogy az utolsó kör előtt még inkább növelje előnyét.

A második rajtsorban Victor Martins és a frissen debütáló Ferrari-junior, Dino Beganovic foglaltak helyet, míg a harmadik sorban Richard Verschoor és Jak Crawford álltak készen a rajtra.

Maini a hetedik pozícióból indult, míg Oliver Goethe a nyolcadik helyről rajtolt. Hadjar mellé a sprintfutam győztese került, aki nem más, mint Oliver Bearman, aki a franciával már tegnap is többször összecsapott a pályán.

A kerékvetők helyreállítása (amelyek egy betétfutamon szenvedtek sérüléseket az F2-es viadal előtt) miatt elhalasztott rajtot Bortoleto a legjobban reagálta le: a listavezető villámgyorsan maga mögé utasította Aront, ezzel megragadva a vezetést ebben a számára létfontosságú versenyben.

Hadjar eközben több helyezést is elveszített; a rajt után még a tizenegyedik pozíciót foglalta el, így kiszorult a pontszerző zónából, miközben ellenfele az élen haladt. A negyedik körre azonban sikerült javítania, és első előzésével visszakerült a legjobb tíz közé, ezzel újra esélyt kapott a pontszerzésre.

Aron az indulás pillanatában csupán Bortoletóval szemben veszítette el helyezését, míg az újonc Beganovic egy merész lépéssel sikeresen megelőzte a tapasztalt Martinst.

Bortoleto a kiváló rajtja után nem tudta megteremteni a kívánt előnyt, így Aron folyamatosan a nyomában loholt, mint egy árnyék. A nyolcadik körben Aron megkísérelte megelőzni őt, de a verseny kimenetele végül nem a taktikán, hanem egy váratlan fordulaton múlott.

Andrea Kimi Antonelli kicsúszása (a fiatal olasz egy veszélyes kiengedésnek lett az "áldozata", amikor Verschoor ütközött vele a boxban, ennek hatására pedig első felfüggesztése megadta magát a kivezető körön) miatt ugyanis virtuális biztonsági autós fázist hirdettek (majd később beküldték a "fizikai" SC-t is).

Bortoleto éppen ekkor készült volna a pályára lépni, de a szabályok értelmében ezt nem tehette. Az utolsó pillanatban, a box bejáratánál hirtelen visszafordult, és visszatért a versenypályára. Az incidenset azonnal vizsgálat alá vonták, hogy tisztázzák a történteket.

A következő körben megejtett kiállása után ugyan visszatért az élre, de a biztonsági autó összerántotta a mezőnyt, így a lehetséges büntetés még "ijesztőbb" volt számára. És, ha ez még nem lett volna elég, Hadjar és a Campos jól halászott a zavarosban: a francia csak két pozícióval volt mögötte a cserék után.

Bortoleto végül megkapta büntetését, ami 5 másodperc volt, a folytatásban tehát ennek tudatában kellett versenyeznie.

Az újraindításnál Bearman vezette a mezőnyt, mivel ő a legnehezebb gumikon rajtolt, és még nem váltott kereket. Ezt a stratégiát követte Joshua Dürksen, Kush Maini, Max Esterson, Luke Browning és Josep María Martí is, mindannyian hasonló taktikával igyekeztek előnyhöz jutni.

Akciózásra a zöld jelzés után igencsak kevés idő jutott, Crawford és Rafael Villagómez ütközése miatt ugyanis ismét biztonsági autós fázis következett.

A második újraindítást követően végre a versenyzés került a középpontba: tanúi lehettünk, ahogy a közepes gumikon hajtó versenyzők igyekeznek megelőzni a kemény gumikon haladó ellenfeleiket. Izgalmas pillanatoknak lehettünk szemtanúi, ahogy a taktikák és a sebesség összecsapása formálta a versenyt.

A manőver végrehajtását Bortoleto és Aron szoros együttműködésben hajtották végre, ám Hadjar is csak egy lépésnyire maradt az első két versenyzőtől. A listavezető tehát joggal érezhette a nyomás súlyát, hiszen riválisa bőven az öt másodperces határon belül tartózkodott.

A futam utolsó perceinek a nagy kérdése az volt, Bortoleto ki tudja-e autózni a sokat emlegetett öt másodperces előnyt Aronnal, vagy Hadjarral szemben.

Aron kiszorítása öt másodpercen kívülről hamar egyértelművé vált, hiszen az észt folyamatosan a nyomában loholt. Hadjarnál viszont feszített tempót tudott diktálni, ami a verseny végjátékában izgalmas "sakkjátszmát" eredményezett a bajnokok között.

Bár Bortoleto maximálisan küzdött, a célvonalhoz érve nem tudta megőrizni az öt másodperces előnyét Hadjarral szemben, így végül a bajnoki ellenfele mögött zárta a versenyt. Hadjar a második, míg Bortoleto a harmadik helyen végzett. Ez azt eredményezte, hogy a brazil versenyző fél pontos előnnyel vághat neki az utolsó hétvégének.

A győzelem - F2-es pályafutása alatt először - Aron számára egy olyan mérföldkő volt, amellyel igazán emlékezetessé tette a hétvégét. Ezen a különleges eseményen jelentették be, hogy jövőre ő lesz az Alpine F1-es csapatának tesztpilótája, ami újabb izgalmas fejezetet nyit meg karrierjében.

A dobogóra tehát Aron, Hadjar és Bortoleto álhatott fel, majd Goethe futott célba negyedikként, a debütáló Beganovic pedig ötödikként. Pontot Christian Mansell, Amaury Cordeel, a szintén első hétvégéjét teljesítő John Bennett valamint Zane Maloney és Mijata Ritomo gyűjtött még.

Related posts