Olaszország utcái lázban égnek, és a felfordulás szikráját egy vörös overálos férfi adja. A helyzet egyre feszülté válik, ahogy a káosz lassan eluralkodik a városok felett.


2024. február elsején jelentette be a Formula-1-ben szereplő Mercedes, hogy a csapat első számú versenyzője, Lewis Hamilton az év végén távozik a csapattól. A Ferrari még aznap közölte, hogy többéves szerződést kötött a brit pilótával.

A 40. születésnapját nemrég megünneplő Hamilton 2023 nyarán új, kétéves megállapodást kötött a Mercedesszel, amely 2024-re és 2025-re vonatkozik. Azonban a szerződésében szerepelt egy különös kitétel is: ha úgy dönt, egy szezon után elhagyhatja a csapatot. Most, hogy a Ferrari megkereste, Hamilton úgy döntött, él a lehetőséggel, és aktiválja a kilépési záradékot.

A Ferrari számára mind sportági, mind üzleti szempontból kedvező döntés volt ez a lépés. Nem csupán egy kiváló versenypárost nyertek, hanem ez az igazolás jelentősen hozzájárul a márka reputációjának erősítéséhez is. A hivatalos bejelentés előtti órákban a vállalat részvényei több mint 10%-os emelkedést mutattak a New York-i tőzsdén, míg a hírportálokat elárasztó cikkek látványosan megugrasztották a maranellói cég piaci értékét.

Innentől pedig még nagyobb médiaérdeklődés övezi majd a Ferrari-Hamilton házasságot, ami segíthet az olaszoknak abban, hogy még több utcai autót adjanak el világszerte.

Azt már hónapok óta tudjuk, hogy 2025-től Hamilton lesz Charles Leclerc csapattársa a patinás olasz istállónál (a döntés nyomán Carlos Sainz kénytelen volt távozni, a spanyol végül a Williams ajánlatát fogadta el). Az viszont sokáig titok volt, Hamilton mikör ölti magára először a legendás vörös overált, hogy pályára vigye az egyik maranellói paripát.

Az utóbbi napokban olyan pletykák kezdtek el terjedni, amelyek szerint Hamilton január második felében Olaszországba utazik, hogy megkezdje az új csapatához való alkalmazkodás folyamatát. Az olasz sajtó forrásai egybehangzóan állítják, hogy január 20-án, hétfőn fog először megjelenni Maranellóban, ahol lehetősége nyílik arra, hogy megismerkedjen a csapattal és új versenymérnökével, Riccardo Adamival. Ezen a napon ráadásul első alkalommal próbálhatja ki az ottani szimulátort, amelyet a jövőben többször is használni fog.

A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur, már régóta ismerős a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton számára. A két szakember közösen dolgozott együtt 2006-ban, amikor Hamilton az ART csapat színeiben megnyerte a GP2 sorozatot, amely a Forma-1 előszobájaként ismert. Azóta is szoros barátságot ápolnak, ami nem meglepő, hiszen a közös múltjuk erős köteléket alakított ki közöttük. Így nem nehéz kitalálni, ki volt a hídként funkcionáló személy Hamilton és a Ferrari vezetősége között.

Másnap, január 21-én, vagy szerdán ülhet először Ferrariba a brit sztárpilóta, az időjárástól függ, melyik nap hajt pályára Fioranóban, a maranellói gyár közelében található tesztpályán. A Ferrarinál azt szeretnék, hogy Hamilton száraz körülmények között tegye meg az első kilométereit a csapat színeiben.

Az utóbbi hónapok során felmerült híresztelések szerint a Ferrari még nem hozta meg végső döntését arról, hogy a 2022-es F1-75-ös típust vagy annak utódát, a 2023-as SF-23-ast bocsátja-e Hamilton rendelkezésére az első, nem hivatalos ferraris tesztjén. Az olasz Auto Racer magazin később arról számolt be, hogy Hamilton valószínűleg a régebbi modellel fog körözni Fioranóban.

Az olasz F1-es szakíró, Roberto Chinchero közben arról számolt be, hogy Hamilton érkezése miatt az újév első napjaiban "Hamilton-mánia" tört ki Olaszországban.

Szerinte biztosra vehető, hogy a Ferrari-szurkolók hétfőtől szerdáig elárasztják az utcákat Maranellóban és Fioranóban, úgy véli, óriási tömeg gyűlik majd össze a tesztpálya körül, mert mindenki látni akarja Hamiltont, ahogy a vörös versenyautóval köröz.

Ez persze megnehezíti az olasz rendőrség dolgát, mert az óriási érdeklődés miatt vélhetően közlekedési káosz alakul majd ki az érintett településeken, és azok vonzáskörzetében. Ilyenkor persze a tolvajok is megjelennek, de a hírek szerint az ottani hatóságok felkészültek az kavalkádra, és fokozott készültségbe kapcsolnak a következő napokban.

A régi autóval történő bemutatkozás kezd hagyománnyá válni a Ferrarinál, korábban Carlos Sainz és Sebastian Vettel is így debütált a csapatnál.

Hamilton első hivatalos tesztje a Ferrari volánjánál Bahreinben zajlik majd, február 26. és 28. között. Ez a Formula-1 2025-ös szezonját megelőző kollektív teszt keretében valósul meg. Az idény nyitóversenye pedig március 16-án kerül megrendezésre Ausztráliában.

Az Auto Racer, az olasz autósport hírportál, legfrissebb értesülései szerint Hamilton évente körülbelül 100 millió dollárt fog keresni új csapatánál. Ezzel a Scuderia Ferrari történetének egyik legjobban fizetett versenyzőjévé avanzsál, ami új mérföldkövet jelent a csapat számára.

Ebben az összegben az alapfizetésén túl a bónuszok, és a szponzoroktól érkező juttatások is benne vannak. Összehasonlításképp: Hamilton új csapattársa, a monacói Leclerc 2024-ben 27 millió dollárt tehetett zsebre mindennel együtt.

Iparági híresztelések szerint a Mercedes évente körülbelül 60 millió dollárt juttat Hamiltonnak a teljesítménye és tehetsége elismeréseként, ami jelentős fizetésemelést jelent a pilóta számára.

Eddig Max Verstappen volt a mezőny legjobban kereső versenyzője, a négyszeres holland világbajnok tavaly 75 millió dollárral gazdagodott (60 millió dollár volt az alapfizetése, de olyan jól versenyzett, hogy bónuszok formájában ehhez még hozzádobott 15 millió dollárt a Red Bull).

Related posts