Hat számjegyű tarifák is elérhetők az e-rollerek biztosításához.


Csatlakozz az Online Klasszis Klubhoz, ahol élőben Győrffy Dóra vezeti az izgalmas programokat! Ne hagyd ki ezt a különleges lehetőséget!

Csatlakozzon hozzánk, és ne habozzon feltenni kérdéseit a közgazdász, egyetemi tanár szakértőjének!

2024. július 16-tól kezdődően a közutakon kizárólag kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb) közlekedhetnek bizonyos mikromobilitási eszközök. Ebbe a kategóriába tartoznak például azok az elektromos rollerek, amelyek súlya meghaladja a 25 kilogrammot, és tervezett sebességük eléri a 14 km/órát. Továbbá, azok a járművek is ide tartoznak, amelyek kisebb súlyúak ennél, de tervezési sebességük túllépi az óránkénti 25 kilométert.

Az e-rollerekre meghirdetett tarifák igen széles sávban szóródnak: 5 ezertől 468 ezer forintig mozognak az éves díjak. A hatszámjegyű tarifák magyarázata, hogy számos biztosító egyelőre nem kíván rolleres ügyfeleket szerezni a terület szabályozatlansága miatt, ám eleget kell tennie a törvényben meghatározott díjhirdetési kötelezettségének. Amennyiben a kockázatok - például az ilyen járművekre vonatkozó KRESZ-előírások megszületésével - jobban felmérhetők lesznek, várhatóan több biztosító is aktívabban megjelenik ebben a szegmensben.

Az Insura.hu statisztikái szerint az e-rolleres kgfb szerződések túlnyomó többségét idén is két biztosítónál, a K&H-nál és a Signalnál kötik. A biztosítói kínálatban elsősorban az életkor és a lakóhely alapján differenciálódnak a díjak: a budapesti rolleresek például a területi kockázatok miatt az országos átlagnál magasabb, mintegy 9400 forintos átlagdíjjal kötik meg kötelezőiket a járművekre. Egyes biztosítók díjait emellett olyan egyéb tényezők is befolyásolják, mint például az e-kommunikáció vállalása, flotta esetében a járművek száma, illetve a bérbeadás ténye.

A kötési adatok szerint e-rollert korántsem csak a nagyobb városokban használnak: az eddigi szerződések 37 százalékát kötötték fővárosi, illetve valamelyik megyeszékhelyen élő ügyfelek, ugyanakkor 63 százaléknyian egyéb vidéki települések lakói voltak. Az sem feltétlenül fedi a valóságot, hogy ezeken a járműveken csak a legfiatalabb korosztályok közlekednek: a szerződők 69 százaléka 35 év feletti, 17 százalékuk pedig már az 55. életéve felett jár.

Related posts