A kínai BYD két különleges modellel indítja el magyarországi autógyártását.
Tolódik a kis kategóriájú modelljük gyártása, elsőként a Golf-osztályba sorolható modellek gördülnek majd ki a kínai BYD Szeged mellett épülő autógyárának kapuján 2025 végén - derül ki abból az interjúból, amit a német Capital üzleti magazin készített Stella Livel, a cég európai igazgatójával.
A lap szerint a világ legnagyobb autópiacának számító Kínában két éve piacvezető cég csak nehezen jut előre az európai színtéren. Németországban például 2157 autót értékesítettek idén október végéig, és újra is gondolják a stratégiát. Nem könnyíti meg ugyanis a dolgukat az elektromos autók iránti gyenge kereslet, ami az európai autóiparnak is mélyütés. Li szerint - akit Van Chuanfu alapító után a cég második embereként tartanak számon - ezért már nem kizárólag az elektromos járművekre fókuszálnak, hanem plug-in hibridekkel teremtik meg a kedvet a tisztán elektromos meghajtáshoz, foglalta össze a HVG.
A szegedi gyárban 2025 végén indulhat el a Dolphin és az Atto 3 modellek előállítása. Előbbi a Golf-kategóriában, utóbbi ennek SUV-szegmensében jelenthet majd kihívást az európai gyártók hasonló modelljeinek, például a Volkswagen ID.3-nak. A harmadik gyártásba kerülő modell az Atto 2 lesz, ami az előző kettő között helyezkedik el. A lap szerint a BYD eredetileg a kis kategóriát képviselő Seagull nevű modell gyártásával kezdett volna, de ezt majd csak negyedikként kerül sorra.
A szegedi gyárban a termelés fokozatos felpörgetésére 2-3 éves időtávot terveznek, ahogyan az igazgató is megjegyezte, mindezt "lépésről lépésre" valósítják meg. Amint a gyártás beindul, az üzem 12 különböző modell párhuzamos előállítására lesz képes. Ezzel a fejlesztéssel megszűnik a BYD-autók Kínából való importjának szükségessége, és a hazai gyártás révén várhatóan elkerülik az uniós védővámok terheit is.