Május 6-án megkezdődött az AES rendszere: az automatizált, papírmentes exportadminisztráció új korszakának nyitánya.

2025. május 6-tól egy új informatikai rendszer lép életbe az exportőrök számára. Az Automatizált Kiviteli Rendszer (Automated Export System - AES) teljes mértékben automatizálni fogja a kiviteli eljárások adminisztrációját, így papírmentessé válik ez a folyamat. Ezt az információt a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) hivatalos weboldalán olvashatjuk.
Idén május 6-ától Magyarországon megkezdődött egy új korszak az AES rendszer bevezetésével, amely a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) exportadminisztrációját egy jelentős mérföldkőhöz juttatta. Az uniós Vámkódex előírásainak megfelelően ez a fejlett rendszer teljes körű elektronikus adatfeldolgozást és -tárolást kínál, megkönnyítve ezzel az ügyfelek és a hatóság közötti együttműködést.
A NAV elkötelezetten bevonta a gazdálkodókat és a vámszakmai szövetségeket a rendszer bevezetésének előkészítő munkálataiba. Ennek az együttműködésnek köszönhetően az új, korszerűsített exportrendszer rugalmasan alkalmazkodik az ügyfelek igényeihez. Eredményeként csökkennek a vállalkozások adminisztrációs terhei, és az adatkövetelmények egységes keretek közé kerülnek, ami megkönnyíti a mindennapi működést.
A NAV közösen a gazdálkodókkal határozta meg az AES rendszer élesítésének időpontját.
A rendszer bevezetését követő három nap során a NAV összesen 11 037 vám-árunyilatkozatot regisztrált. Ebből 10 954 alkalommal az áruk sikeresen átengedésre kerültek, míg 2857 esetben a kiléptetés, így az eljárás véglegesen lezárult.