Tudod, mikor zárulhat le a WRC 2027-es műszaki szabályainak kialakítása?


Az FIA nyilvánosságra hozta, hogy mikor várhatóak a WRC 2027-től életbe lépő szabályok véglegesítése, amelyek közül néhány már ismert a gyártók körében.

Még decemberben jelentette be az FIA, hogy 2027-től olcsóbb, műszakilag inkább a Rally2-es autók alapjaira épülő csúcskategóriás autókkal lehet majd versenyezni a WRC-ben. Ezek az autók maximum 345 ezer euróba kerülhetnek, ugyanakkor az élmény a mostani Rally1-es autókhoz hasonló lesz.

Íme egy egyedi változat a szövegedből: "2027-től a WRC új irányvonalat vesz: megfizethetőbb versenyautók és nagyobb alkalmazkodóképesség vár ránk."

A gyártók vagy magáncsapatok saját, egyedi karosszériát alkothatnak autóik számára, amely tökéletesen illeszkedik az űrvázas alvázukhoz.

Xavier Mestelan Pinon, az FIA műszaki vezérigazgatója a Kanári-szigetek Rally előestéjén bejelentette, hogy a 2027-től érvényes műszaki szabályokra csak augusztus végén kerül pont.

"Véglegesítettük a közös karosszériavázat, mely minden gyártó számára egyforma lesz - mondta Pinon a DirtFishnek. - Jelenleg az össze többi tervezési fázist véglegesítjük, ideértve a biztonsági előírásokat, különös tekintettel az oldalirányú ütközés tesztjére. Augusztus végéig lesz minden véglegesítve. A főbb szempontokat már megosztottuk a gyártókkal, de az utolsó részletre csak augusztus végéig kerül pont. A cél egy olyan autó létrehozása, mely közel van a mostani Rally1-es autókhoz."

Mivel csupán 16 hónap áll rendelkezésre a 2027-es autók fejlesztésére, természetesen felmerül a kérdés, hogy elegendő-e ez az időkeret. Pinon azonban elmondta, hogy a tervező gyártók egy része eltökélten ragaszkodik a 2027-es határidőhöz, és nem szándékoznak elhalasztani a munkát.

"A gyártók már ismerik a műszaki részleteket. Meg szeretnék tervezni az autó elejét és hátulját is? Kissé szűk az idő, de az új autókat tervező gyártók szeretnék, ha tartanánk a 2027-es határidőt. Néhány gyártó halasztást szeretne, de akik már dolgoznak az új autókon, szeretnék tartani az időpontot."

Pinon azt is elárulta, hogy a jövőbeni autó készítők között olyan is van, mely már kissé eltávolodott a ralisporttól.

Emilia Abel, az FIA közúti sportigazgatója kiemelte, hogy a szabályozás célja a WRC-ben legalább 20 fős csúcskategória létrehozása 2027-től.

Related posts