MHB Bank károsult: Amikor fegyveres bűnözők támadják meg a bankot, a felelősség egyértelműen az ő vállukat nyomja. Viszont ha egy kiberbűnöző lép akcióba, a bank reakciója sajnos a következő: „Sajnáljuk, de Önnek jobban kellett volna ügyelnie.” | szmo.hu


Csupán egyetlen betű különbözött, de minden más tökéletesen megegyezett az eredetivel. A számlatulajdonos gyanútlanul folytatta banki ügyeit, míg végül értesítették, hogy mindössze ezer forintja maradt, a teljes összeget eltüntették.

Judit közel hárommillió forintot veszített el egy apró figyelmetlenség következtében - számolt be róla a Válasz Online.

Korábban már voltak problémák az MBH netbanki rendszerével, így Judit nem aggódott, amikor nem tudott bejelentkezni. A megszokott módon megadta a felhasználónevét és a jelszavát, majd bemásolta az SMS-ben kapott kódot is. Nem sejtette, hogy ezek az információk egy adathalász oldalra kerülnek, és hogy a biztonsága veszélybe került.

A csaló ügyesen kihasználta a helyzetet, és valós időben hozzáfért Judit netbankjához. Először is módosította a napi tranzakciós limitet, majd feloldotta a lekötött betétjét, végül pedig elutalta a teljes összeget egy Horváth János nevű ismeretlennek. Judit április 1-jén, este 21:42-kor kapott egy figyelmeztető üzenetet a bankjától, amelyben tájékoztatták, hogy a számláján gyanús tevékenységet észleltek, ezért zárolták azt. Amikor néhány nappal később ellátogatott a bankfiókba, a banki képviselők szomorúan közölték vele, hogy csupán ezer forint maradt a számláján.

Párja, Csaba a történteket ábrán is megmutatta: az egyiken Judit ül a kamuoldal előtt, a másikon a csaló követi minden lépését, és a valódi banki oldalon hajtja végre ugyanazokat a műveleteket. Csaba azt mondta:

A pár az eset után csatlakozott az MBH Bank károsultjainak Facebook-csoportjához, ahol felfedezték, hogy más ügyfelek is hasonló helyzetbe kerültek, és ők is elvesztették a pénzüket. Sajnos a bank folyamatosan elutasította a panaszokat, így Judit is csak ezt a kiábrándító választ kapta:

A bejelentés alapján nem derül ki, milyen módon jutottak illetéktelenek a Netbank adataihoz.

Az ügyet a Pénzügyi Békéltető Testület elé vitték, ahol július 3-án lesz a meghallgatás. A korábbi tapasztalatok alapján azonban azok az ügyfelek, akik a ".nu" végződésű adathalász oldal miatt veszítették el a pénzüket, rendre elutasítást kapnak.

A Magyar Nemzeti Bank már 2023 júniusában közzétett egy figyelemfelkeltő ajánlást, amelyben hangsúlyozta: "elvárja, hogy a pénzforgalmi szolgáltatók folyamatosan figyelemmel kísérjék a legújabb visszaélési tendenciákat és csalási stratégiákat." Ezen kívül arra is felhívta a figyelmet, hogy fontos a visszaélések megelőzése érdekében megvizsgálni, hogyan lehetett volna elkerülni a csalásokat.

Judit élete párja a következőképpen fejezte ki magát:

"Ez egy sötét történet. Minden bankkal előfordulhat egy eset, vagy kettő, mire észreveszi, hogy lyukas a rendszere, de utána betömik a biztonsági rést, és kész. De a tizedik és a századik eset is megtörténhet ugyanúgy? És ezért az ügyfél a hibás?"

A Válaszonline cikkében olvashatunk a legfrissebb eseményekről, elemzésekről és véleményekről, amelyek fontosak lehetnek a közélet és a társadalom számára. Az oldal célja, hogy hiteles információkat nyújtson olvasóinak, lehetővé téve számukra, hogy tájékozott döntéseket hozzanak. Széleskörű tartalmával és szakértői írásaival a Válaszonline egy megbízható forrás a magyar médiapiacon.

Az utóbbi hetek során számos MBH Bank ügyfél tapasztalt hasonló problémákat. Ismeretlen személyek jogosulatlanul utaltak át pénzösszegeket a számláikról, anélkül, hogy a tulajdonosok beleegyezését kérték volna.

Related posts