A Gubacsi híd olyan elhanyagolt állapotban van, hogy még a vonatok is csak öt kilométer per órás sebességgel képesek átkelni rajta.


Egyre égetőbbé válik a magyar kormány 2023-as ígérete, miszerint a jelenleg kritikusan elöregedett Gubacsi vasúti híd helyett új létesítményt kellene építeni. Jelenleg a vonatok mindössze 5 kilométer/órás sebességgel tudnak közlekedni a Csepelt és Pesterzsébetet összekötő hídon. Ezen túlmenően sebességmérő készülékeket is ki kellett helyezni, hogy a közlekedők tisztában legyenek a helyzet súlyosságával.

A Gubacsi híd északi és déli oldalán sebességmérést végeznek, hogy a mozdonyvezetők mindig pontos információval rendelkezzenek a vonat aktuális sebességéről – számolt be róla az Indóház Online.

A helyzet súlyossága miatt különösen fontos, hogy a Csepelt és Pesterzsébetet összekötő híd állapotára fokozott figyelmet fordítsunk. A híd a legnagyobb megengedett sebesség 40 kilométer/óra helyett csupán 5 kilométer/órás tempóra korlátozza a forgalmat, ami jól mutatja a kritikus állapotát.

A híroldal információi alapján a vasúttársaságok a saját mozdonyait is felszerelték korszerűbb sebességmérőkkel, míg a híd peremére telepített traffipaxok mind a gyalogosok, mind az autósok számára hasznos visszajelzéseket nyújtanak.

Lázár János 2023 őszén bejelentette, hogy a jelenlegi, rossz állapotban lévő Gubacsi vasúti híd helyett egy új szerkezetet terveznek a Soroksári-Duna-ág fölött. Az új híd 15 méterre északra helyezkedne el a régi hídtól. A híd és a Corvin úti csomópont közötti vasúti pálya modernizálásával egy kétvágányú hálózatot alakítanának ki. Ennek eredményeként lehetővé válik a nagyobb mennyiségű katonai rakományok vasúton történő szállítása a Csepeli Szabadkikötőbe.

Related posts