Schumacher a mezőny leggyengébb autójában? - az akkori FIA-elnök kétségbeesésében ezt a merész ötletet is felvetette.
Ha az FIA korábbi elnökén múlik, 2003-ban igencsak furcsa versenyeket láttunk volna a Forma-1-ben.
A 2002-es szezonzáró Japán Nagydíjon Michael Schumacher diadala mellett Rubens Barrichello a második helyezést is megszerezte, ezzel a Ferrari egy újabb kettős győzelmet könyvelhetett el, hiszen ez volt a kilencedik alkalom, hogy a csapat mindkét pilótája a dobogó legfelső fokán állhatott. Az idény során a maranellóiak 17 versenyből 15-öt megnyertek, Schumacher pedig minden egyes futamon a dobogóra állhatott, így a világbajnoki cím már a nyár közepére biztosra vehetővé vált. Érdekes megjegyezni, hogy a Ferrari annyi pontot gyűjtött össze a szezon folyamán, mint a többi csapat együttvéve, ami nem meglepő, hogy a televíziós nézettség drámaian csökkent.
"Ha kell bizonyíték, hogy az F1-es nézők sorra kezdik kikapcsolni a tévéjüket, a tegnapi, szezonzáró Japán Nagydíj volt a tökéletes példa. Michael Schumacher-mesterkurzus és Ferrari-kettős győzelem egy, a drámát teljes mértékben nélkülöző versenyen - írta a Daily Mail. - Ha a kétségbeesés pontos definícióját keresi, csak nézzen rá az FIA-elnök Max Mosley-ra, vagy az F1 milliárdos vezérére, Bernie Ecclestone-ra, akik túlságosan is tisztában vannak azzal, hogy világ legunalmasabb négykerekű sorozatát irányítják."
"Aggodalmunkra szolgál, hogy az emberek egyre inkább háttérbe szorítják a Forma-1 televíziós közvetítéseit. Bernie úgy látja, hogy ez a tendencia már komoly problémákat okoz, és a tévétársaságok kezdenek panaszokat intézni hozzá" – nyilatkozta Mosley.
Már korábban is egyértelművé vált, hogy sürgős lépések szükségesek, az FIA elnöke pedig számos javaslattal állt elő, köztük egy olyan ötlettel, amelyet sokan már akkor is abszolút elrugaszkodottnak tartottak, és végül sosem valósult meg. "Több, igazán radikális ötletet küldtünk a csapatoknak, hogy megvitassák. Ezek között találhatóak olyan spekulatív javaslatok is, amelyekről beszélnünk kell a csapatokkal. Amit nem engedhetünk meg magunknak, az az, hogy tétlenül üljünk, és ne folytassunk róluk párbeszédet" - idézte Mosley-t 2002. október 9-én a Daily Telegraph.
Van egy érdekes javaslat, amely szerint minden versenyzőnek lehetősége lenne egyszer mindegyik autót vezetni. Ennek az lenne a fő előnye, hogy világossá válna, kik a legtehetségesebb pilóták és csapatok a mezőnyben. Ha ez valóban izgalmasabbá tenné a versenyzést a közönség számára, akkor mindenképpen érdemes lenne átgondolnunk - nyilatkozta Mosley. - Úgy vélem, hogy mindazok, akik valóban törődnek az F1 jövőjével, egyetértenek abban, hogy komoly kihívásokkal kell szembenéznünk.
A valóságban a pilótacserélősdi úgy nézett volna ki, hogy a 20 versenyző legalább egyszer minden csapat autóját vezeti a szezon során. Azaz a toppilótákat nemcsak a legjobb autókban, hanem az abban az időben stabil sereghajtónak számító, általában a második legrosszabb csapattól is jókora lemaradásban levő Minardiban is megnézhettük volna.
A csapatok természetesen nem vállalták be ezt az ötletet, így az örök álom maradt csupán, hogy milyen is lett volna, ha Michael Schumacher, Juan Pablo Montoya vagy Kimi Räikkönen egy raliautóhoz hasonlítható Minardival "driftelve" száguldanak körbe, majd félreállnak, hogy a Ferrarival versenyző Alex Yoong lekörözhesse őket... De hát, ki ne szeretett volna egy ilyen látványt?
Mark Webber pontokat szerez debütáló versenyén a Minardival 2002-ben. Ez gyakorlatilag maga volt a csoda, és kellett hozzá, hogy a fél mezőny kiessen a rajtnál:



