Északi-tengeri ütközés: Hiányzott a megfigyelő személyzet


Lapunk részletes tájékoztatása szerint a Stena Immaculate olajszállító tartályhajó és a Solong konténerhajó Yorkshire keleti partjainál ütközött össze a reggeli órákban. Az amerikai zászló alatt közlekedő tanker és a portugál teherszállító hajó balesete szokatlan körülmények között történt. A Solong, amely nagy sebességgel haladt, gyakorlatilag a mozdulatlan Stena Immaculate-ba rohant bele. Az incidens, amely a parttól közel 20 kilométerre zajlott, sajnos egy ember eltűnésével zárult, akit később halottnak nyilvánítottak. A kezdeti félelmek ellenére a Stena olajszállító hajója, amely mintegy 18 ezer liter kerozint szállított, megúszta a balesetet annyira, hogy az üzemanyag nem ömlött ki, így nem okozva környezeti kárt.

A MAIB jelentése szerint egyik hajó fedélzetén sem működött kijelölt megfigyelő személy. A Humber folyótól északra, ahol a Stena Immaculate horgonyzott, meglehetősen "egyenetlenek" voltak a látási viszonyok, 2,3-3,7 km között mozogtak. A tanker a parti őrség utasítát követve nyolc másik hajó társaságában előző este foglalta el rögzített helyét a Humber deltájában. A vizsgálatot végző szakértők arra az eredményre jutottak, hogy a teherszállító hajó éjfél után irányt változtatott, délkelet felé fordult és csaknem 30 km/h-ás sebesség mellett rohant bele a tankerbe.

Bár mindkét legénység azonnal reagált a helyzetre, a lángok terjedését nem tudták megakadályozni, és a tűz közepette az eltűnt tengerész felkutatása is lehetetlenné vált. A továbbiakban alaposan megvizsgálják, hogyan kezelték a navigációs berendezéseket, betartották-e a biztonsági előírásokat, milyen állapotban voltak a hajók műszaki szempontból, és hogy jogszerű-e a torkolatban lehorgonyzott hajók várakozása a kikötőbe tartás során.

Related posts