Az elektromos autók iránti kereslet folyamatosan növekszik, azonban a Suzuki számára a helyzet Európában nem éppen rózsás. Míg más gyártók virágzó eladásokkal büszkélkedhetnek, a Suzuki valahogy nem találja a helyét a piacon.


A Suzuki Fronx vasúti logisztikája Indiában figyelemre méltóan fejlődik, és a kép csupán egy illusztráció, amely bemutatja ezt a dinamikus folyamatot. Fotó: AFP/Europress.

Magyarországon és Spanyolországban is jelentős növekedést tapasztalhattunk az elektromosautó-vásárlások terén – derült ki az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének (ACEA) legújabb jelentéséből. A júniusi statisztikák szerint Magyarországon 51,4%-os, míg Spanyolországban lenyűgöző 103,2%-os növekedést regisztráltak az elektromos járművek eladásában az előző évhez képest.

Felülnézet: Az Európai Unióban júniusban az elektromosautó-eladások éves szinten 7,8%-os növekedést mutattak, míg az idei év első felében a gyarapodás mértéke elérte a 22%-ot a 2024-es év azonos időszakához viszonyítva.

Természetesen! Íme egy egyedibb megfogalmazás: Igen, de az új autók piacán júniusban 7,3%-os csökkenés tapasztalható az eladások terén, összesen 1 millió 10 ezer járművet helyeztek forgalomba. Az első félév során összesen 5,58 millió autót értékesítettek, ami 1,9%-os visszaesést jelent az előző évhez képest.

Alulnézet: Magyarországon kevésbé csökkent az új autók eladása az uniós átlaghoz képest. A júniusban forgalomba helyezett 11511 autó alig 1,8 százalékkal kevesebb a tavaly júniusi adatnál. Az első félévben 4,3 százalékos gyarapodás volt, 66,1 ezer új autót adtak el.

Számok tükrében: az itthoni autógyártók teljesítménye vegyes képet mutat, és még az egyes gyártók között is jelentős különbségek figyelhetők meg.

Related posts