Washingtoni légi katasztrófa - A toronyból hiányzott egy légiforgalmi irányító A Washington körüli légiközlekedési események tragikus fordulatot vettek, amikor kiderült, hogy a toronyban egy légiforgalmi irányító nem volt jelen. Az incidens rávilágít a l

Sean Duffy, közlekedési miniszter elismerte, hogy a washingtoni légi baleset idején nem voltak "normálisak" a légi irányítói szolgálatok. A sajtó arról számolt be, hogy a Reagan National repülőtér irányítótornyában kevesebb ember dolgozott a szerdai baleset idején, mint kellett volna a kormányzati jelentés szerint - írta a Hirado.hu.
"A közlekedési miniszter kijelentette: 'Bízom a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) megállapításaiban, miszerint a körülmények nem voltak átlagosak.'"
A Potomac folyóban eddig 55 áldozatot azonosítottak, miközben a búvárok még mindig 12 eltűnt személy keresésén fáradoznak. Az American Airlines egyik járatán 64 utas volt a fedélzeten, amikor a gép összeütközött egy Black Hawk helikopterrel, mely három katonát szállított. A tragikus baleset következtében senki sem élte túl az eseményeket - írta a Hirado.hu a BBC információi alapján.
A baleset idején egy légi irányító dolgozott, aki a helikoptereket és néhány repülőgépet irányított a repülőtérről, ezt a feladatot normálisan két ember végzi - mondta két forrás a CBS News-nak.
Duffy hangsúlyozta, hogy ez a lépés is a felülvizsgálati folyamat szerves része, amelyet elengedhetetlenül el kell végezniük. Megemlítette, hogy a tragédia előtt mindössze egy órával zajlott le a légi irányítók összevonása, holott ennek a baleset ideje alatt kellett volna megtörténnie. "Ez felveti a kérdést, hogy mennyire volt ez megfelelő döntés?" - fogalmazott Duffy.
A Nemzeti Közlekedési Biztonsági Testület (NTSB) egyik képviselője, Todd Inman nyilatkozott arról, hogy az elsődleges információk alapján a helikopter körülbelül 60 méteres magasságban repült. Ez a magasság megfelelt a helikopterek számára a Reagan National repülőtér közelében előírt szabályoknak.
Duffy felvetette, hogy miért választották a helikopter esti 9 órás indulását, amikor a légiforgalom rendkívül sűrű, és miért nem várták meg az éjfél utáni időszakot, amikor a forgalom lényegesen csökken.
Duffy kifejezte, hogy fontos számára a hadsereg felkészültsége és készsége, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a légi utasok biztonsága is prioritás. "Létezik olyan időpont és helyszín, ahol mindezt megvalósíthatjuk, de nem este 9-kor, amikor a forgalom a legnagyobb" - tette hozzá.
A nyomozók különféle aspektusokat elemeznek, köztük a magasságot is, de eddig még nem hoztak nyilvánosságra hivatalos megállapításokat a baleset okával kapcsolatban - tájékoztatták az NTSB tisztségviselői csütörtökön.
A katonai vezetők egy vasárnapi sajtótájékoztatón ismertették, hogy a helikopter legénysége Washingtonban teljesít szolgálatot, és naponta különböző küldetéseket végeznek, hogy támogassák a magas rangú katonai tisztviselőket, valamint más kormányzati illetékeseket.
A szerdai repülés egy, az újbóli tanúsításhoz évente szükséges kiképzési küldetés volt, amelyet két tapasztalt pilóta vezetett, akik már többször repültek a helyi területen - mondták a tisztviselők.
Duffy megállapítása szerint az Egyesült Államokban folyamatosan érezhető a légiforgalmi irányítók hiánya.
Az amerikai sajtó hírei szerint az Egyesült Államok légiforgalmi irányító központjainak több mint 90%-a a Szövetségi Légiközlekedési Hatóság (FAA) által javasolt létszámnál kevesebb munkatárssal üzemel.
"Amerikában már évek óta súlyos hiány van légiforgalmi irányítók terén" - nyilatkozta Duffy, aki hozzátette, hogy a szakemberek "stresszesek, kimerültek és túlterheltek".
"Ez nem kifogás, csupán egy olyan tény, amellyel a rendszer keretein belül találkozunk" - fűzte hozzá.
Az új közlekedési miniszter hangsúlyozta, hogy együttműködik az FAA-val a légiforgalmi irányítók képzésének fejlesztésén. Kiemelte, hogy rendelkezik egy átfogó tervvel, amelyet hamarosan bemutatnak a problémák orvoslására. Ugyanakkor figyelmeztetett, hogy nem várhatunk azonnali megoldásokat, hiszen a légiforgalmi irányítók képzése időigényes folyamat.
Miközben a baleset okait vizsgálják, a mentési műveletek továbbra is zajlanak.
"Biztosak vagyunk benne, hogy minden egyes áldozatot fel fogunk kutatni, de jelenleg még nem ismerjük a pontos helyüket" - nyilatkozta John Donnelly, a DC tűzoltóság vezetője.
Hétfő reggel, amikor a nap első sugarai megvilágítják a tájat, a hadsereg megkezdi a roncsok kiemelését. Amennyiben maradványokra bukkannak, akkor egy rövid szünetet tartanak – nyilatkozta Francis Pera alezredes.
"Az, hogy egyesítsük azokat, akik elvesztek ebben a tragikus eseményben, az ami továbbvisz minket" - tette hozzá.
A vasárnapi események során egy DC rendőrségi búvár hipotermiával került kórházba, de már sikeresen felépült. A reggeli órákban a baleset áldozatainak hozzátartozói gyűltek össze a tragédia helyszínén, hogy megemlékezzenek azokról, akiket a baleset érintett.