Európa második legnagyobb autógyártója könnyen megbomolhat, és ez komoly kihívások elé állíthatja a vállalatot.


Carlos Tavares, a Stellantis egykori vezérigazgatója legújabb könyvében komoly aggodalmakat fogalmaz meg a 2021-ben kialakult autóipari szövetség működésével kapcsolatban. Figyelmeztet arra, hogy a cég működési modellje rendkívül törékeny, és akár a vállalat széteséséhez is vezethet. Tavares véleménye szerint, ha ilyen drámai események következnének be, a vállalat európai érdekeltségeit egy kínai gyártó szerezhetné meg, míg az észak-amerikai márkák – például a Jeep és a Ram – új irányba fejlődhetnének.

A Stellantis 14 különböző márkát ölel fel világszerte, és míg Európában a kínai gyártók térnyerése komoly kihívások elé állítja a céget, addig az Egyesült Államokban egy egészen eltérő piaci környezetben kell megállnia a helyét.

A Reuters rámutatott, hogy 2025 elején a vállalat olyan szervezeti átalakításokat tervezett bejelenteni, amelyek a különböző régiók fokozott önállóságát célozzák meg. Ez azt jelzi, hogy a vezetőség is tisztában van a belső feszültségekkel.

Ha Tavares jóslata beigazolódna, annak messzemenő következményei lennének: az európai márkák sorsa külső kézbe is kerülhet, míg az amerikai portfólió önálló társaságként működhetne tovább. Ez nemcsak a vállalat jövőjét, hanem az egész globális autópiac erőviszonyait is átrajzolhatná - hangsúlyozta elemzésében a Totalcar.

Related posts