McLaren: "Hűtési rendszerünk olyan kiemelkedő teljesítményt nyújt, hogy még Mexikóban sem kellett módosítanunk a beállításainkon" - F1VILÁG.HU.


A Red Bull gőzerővel folytatja a fejlesztéseket a szezon végéhez közeledve: az istálló Mexikóba érkezett egy új padlólemezzel, frissített első szárnnyal, és most egy átdolgozott hűtési rendszerrel, mindezt azért, hogy tovább fokozza az RB21-es autó teljesítményét. Ezzel szemben a McLaren csapata megőrizte nyugalmát – Andrea Stella nyilatkozata szerint a wokingiak már eleve olyan hatékony hűtési megoldásokat használnak, amelyek minden környezeti feltétel mellett optimálisan működnek, így nem volt szükség külön fejlesztésekre a magaslati viszonyok miatt.

A 2238 méteres tengerszint feletti magasságban fekvő Autódromo Hermanos Rodríguez az F1-es versenynaptár legmagasabban fekvő pályája. A ritka levegő miatt a csapatok többsége ilyenkor külön, Mexikóra szabott hűtési megoldásokat vet be, hiszen a motorok és a fékek hőterhelése extrém mértékű. A McLaren azonban már a szezon elején úgy tervezte meg autóját, hogy az ilyen körülmények között is stabilan teljesítsen.

Stella véleménye szerint a McLaren legfőbb előnye, hogy az MCL39 fejlesztése során a hűtés integrált megközelítéssel került kidolgozásra, ami lehetővé teszi, hogy elkerüljék a különböző pályákhoz való egyedi módosításokat.

"Őszintén megmondom, hogy optimistán tekintek arra, hogy Mexikóba érkezve nem lesz szükségünk az autó hűtési rendszerének átalakítására" - nyilatkozta Stella az újságíróknak. "A projekt során olyan elemeket alkalmazunk, amelyek már korábban is rendelkezésre álltak. Talán többen emlékeznek, hogy már említettem: az egyik fő tényező, amiért a forró környezetben is sikeresen teljesítünk, az a hűtési technológia, amit alkalmazunk."

Miközben a Red Bull folyamatosan csiszolja a legkisebb részleteket is Max Verstappen bajnoki küzdelmeinek támogatására, a McLaren inkább a megbízhatóság és a stabilitás szilárd alapjaira épít. A csapat meggyőződése, hogy a jelenlegi autójuk már magas szintű hatékonyságot képvisel, ezért a hangsúlyt nem az új fejlesztésekre helyezik, hanem a finomhangolásra és az optimalizálásra.

"Amikor arról beszéltem, hogy sokat innováltunk 2024-ről 2025-re, ennek jelentős része a hűtési rendszerre vonatkozott" - magyarázta Stella.

"Úgy látom, néhány más csapat inkább a hagyományos megközelítést alkalmazza, például külön Mexikóra tervezett megoldásokkal."

A csapatvezető hangsúlyozta a McLaren mérnöki csapatának kulcsszerepét, amelynek szakértelme lehetővé teszi, hogy a csapat a legkeményebb körülmények között is megőrizze versenyképességét, még akkor is, ha nem hajtanak végre különösebb fejlesztéseket.

"Ha valamit ki szeretnék emelni, az az, hogy a mérnökeink fantasztikus munkát végeztek" - hangsúlyozta Stella. "Olyan hatékony technológiát alkottak, amely nemcsak a ritka levegőben, hanem a meleg mexikói környezetben is tökéletesen működik."

Related posts